CICLOTURISME A SARDENYA

VIATGE CICLOTURISTA A SARDENYA DEL 1 AL 17 D'ABRIL DE 2010
Amb punt de sortida i arribada a Porto Torres i amb les bicis ben carregades fem un vitge per la meitat nord de l'illa de Sardegna.

dijous, 22 d’abril del 2010

14ª ETAPA ALGHERO-STINTINO 15-04-10

Distància:78km
Alçada màxima:151m
Alçada mínima: 0m
Desnivell positiu: 400m
Desnivell negatiu: 400m
Temps: 4hores

Avui sortim de l'Alguer i arribem a Stintino, un trajecte que es preveu llarg i que a més es veu dificultat per l'aparició del vent en contra un altre vegada. Passem per Fertilia, on hi ha l'aeroport. Fertilia és una ciutat creada a mitjan del segle passat per Mussolini. Arribem al Llac de Baratz, l'únic llac natural de l'illa. Allí s'ens acaba la carretera i surt una pista en molt bon estat. Mirem el mapa i veiem que no surt especificada com a pista, però que la direcció és bona. Total, el màxim que ens pot passar és que haguem de tornar enrera.Prenem la decissió encertada perque la pista passa per un paisatge totalment verd i verge amb prats i muntanyes ondulades a banda i banda amb el mar de fons.Seguim veient la mole del Capo Caccia però ara des d'una vessant que no coenixiem.
És en aquest moment que m'en adono que he trencat un radi de la roda del darrera (on hi ha tot el pes) i el pitjor de tot és que encara queden més de 40km d'etapa avui i uns 40 més demà, a part de que no hi ha cap tenda de reparació de bicis i no portem recanvi de radis ni les eines nmecessàries.
De totes formes arribem sense més problemes a Stintino, on deixem les boses al l'Hotel (un de 4* que vam trobar d'oferta per internet 2 dies abans) i ens arribem a la platja de la Pelosa, d'aigües clares i transparents amb uns contrasts de colors molt bonics.